Γιατί Να Τρώτε Πικραλίδα; Οι Θεραπευτικές Δυνατότητες Της Πικραλίδας!

Η πικραλίδα είναι ένα εκπληκτικό φυτό το οποίο φυτρώνει σχεδόν παντού.

Πικραλίδα

Είναι γνωστή και ως ταραξάκο και κατατάσσεται στην κατηγορία των ζιζανίων. Ωστόσο σε κάποιες χώρες όπως στην Ιαπωνία το καλλιεργούν και το χρησιμοποιούν στην διατροφή. Η ρίζα της πικραλίδας φτάνει τα έξι μέτρα, αυτό δίνει στο φυτό την επιπλέον δυνατότητα να απορροφά τα πολύτιμα μέταλλα τα οποία βρίσκονται στα κατώτερα στρώματα της γής.

Η πικραλίδα είναι πραγματικό ελιξίριο!

Η χρήση της πικραλίδας ως βότανο, θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα χολαγωγά φυτά, δηλαδή διεγείρει την ροή της χολής, επίσης είναι εξαιρετικό διουρητικό και κατέχει καθαρτικές και αντιρευματικές ιδιότητες.

Αυτό που καθιστά ιδιαίτερα θεραπευτικό φυτό είναι η περιεκτικότητα ενός πολύ γνωστού για τις αντικαρκινικές ιδιότητες φυτοθρεπτικού συστατικού, την απιγενίνη.

Η χρήση της πικραλίδας  υπήρχε στην διατροφή των Ελλήνων και Αιγυπτίων από την αρχαιότητα, ενώ πάνω από 1000 χρόνια η χρήση της ήταν πολύ δημοφιλής στην κινέζικη ιατρική.

Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε τα οφέλη και τους λόγους να προσθέσετε στην διατροφή σας την πικραλίδα.

ΜΕΛΕΤΕΣ

Η πικραλίδα έγινε γνωστή στον ιατρικό κόσμο για τις διουρητικές της ιδιότητες και έπειτα χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία κατά ασθενειών του ήπατος. Οι νεότερες έρευνες επιβεβαιώνουν ότι η πικραλίδα περιέχει μια σειρά από ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες όπως Α, Κ, βιταμίνη C ενώ είναι πλούσιο σε κάλιο, μαγνήσιο ακόμα και σίδηρο.

Πραγματικά, η πικραλίδα είναι πολύ ωφέλιμη για την υγειά του ήπατος. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που πολύς κόσμος προτιμά να την προσθέτει στην σαλάτα. Επίσης βοηθά στην ορθή λειτουργία των νεφρών και του πάγκρεας.

Πολλές κλινικές δοκιμές έχουν δείξει την αποτελεσματικότητα των φύλλων και της ρίζας πικραλίδας στην πνευμονία, τη βρογχίτιδα και τις μολύνσεις του αναπνευστικού. Αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι το γεγονός ότι η Γερμανική Φαρμακοποιία κατατάσσει τη ρίζα πικραλίδας ως θεραπευτική για γαστρεντερικά προβλήματα που προέρχονται από ανεπάρκεια της χολής, καθώς επίσης και ως διεγερτική της όρεξης. Στον Καναδά η ρίζα της πικραλίδας είναι ένα καταχωρημένο φάρμακο πωλούμενο κυρίως ως διουρητικό. 

Επιπλέον χρησιμοποιείται στην εναλλακτική ιατρική για την ανακούφιση των πόνων σε οστά και αρθρώσεις, καθώς και σαν αποτοξινωτικό του αίματος.

ΙΝΟΥΛΙΝΗ

Το 40% περίπου της ώριμης ρίζας αποτελείται από ινουλίνη. Η ινουλίνη είναι ένα μείγμα από σύνθετους υδατάνθρακες. Σύμφωνα με κλινικές μελέτες, η ινουλίνη αυξάνει σημαντικά τα φιλικά βακτήρια στο έντερο και εξαλείφει τους παθογόνους μικροοργανισμούς, διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα και αυξάνει την απορρόφηση των μετάλλων.

ΖΑΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ

Η χρήση της πικραλίδας κατατάσσεται στις πιο αποτελεσματικές φυτικές θεραπείες για τον διαβήτη τύπου 2. Αυτή η αποτελεσματική δράση οφείλεται στην διέγερση και αποκατάσταση λειτουργίας των Β-κυττάρων του πάγκρεας, τα οποία όταν να χάνουν την λειτουργικότητα τους αρχίζει να αυξάνεται το ζάχαρο στο αίμα. Όλοι οι διαβητικοί, τύπου 1 ή τύπου 2 μπορούν να προσθέτουν την πικραλίδα στις σαλάτες τους. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα μπορεί να ληφθεί και ως συμπλήρωμα. Όπως ανέφερα και παραπάνω η ρίζα πικραλίδας περιέχει ινουλίνη. Τα υψηλά επίπεδα ινουλίνης βοηθούν στη διατήρηση σταθερών επιπέδων του σακχάρου του αίματος και μειώνουν την υπεργλυκαιμία.

Για αυτό αν έχετε ζαχαρώδη διαβήτη πραγματικά αξίζει να προσθέσετε στην διατροφή σας την πικραλίδα. Τα αποτελέσματα ευχάριστα θα σας εκπλήξουν.

ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ

Οι αντικαρκινικές ιδιότητες της πικραλίδας οφείλονται στο συστατικό που ονομάζεται απιγενίνη. Η δράση της απιγενίνης είναι παρόμοια με την χημειοθεραπεία χωρίς παρενέργειες. Μάλιστα μέσα από έρευνες διαπιστώθηκε ότι η απιγενίνη μπορεί να ενεργοποιήσει την καταστροφή των καρκινικών κυττάρων.

ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩΔΕΣ & ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ

Άλλη μια σημαντική ιδιότητα της πικραλίδας είναι η αντιφλεγμονώδεις και η αντιοξειδωτική δράση. Τα φλαβονοειδή που περιέχει η πικραλίδα την καθιστούν ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό το οποίο δρά αποτελεσματικά στον σχηματισμό των ελευθέρων ριζών. Πολύ πιθανόν να έχετε ακούσει για της βλαβερές επιπτώσεις των ελευθέρων ριζών στον οργανισμό.

Άλλο ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό είναι η βιταμίνη C. Σχετικά με τα οφέλη της βιταμίνη C εξηγώ στο βίντεο που βλέπετε τώρα στην οθόνη σας. Στο βίντεο αναλύω σε ποια περίπτωση δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να πίνετε συμπλήρωμα βιταμίνης C. 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Υπάρχουν δύο τρόποι να καταναλώσετε την πικραλίδα για να λάβετε όλα τα οφέλη που περιγράψαμε παραπάνω. Ο πρώτος τρόπος είναι να πίνετε τσαι πικραλίδας και ο δευτερος να την προσθέσετε σε σαλάτα. Με τα τρυφερά φύλλα μπορείτε να φτιάξετε μια ιδιαίτερα τονωτική και αποτοξινωτική σαλάτα. Η πικραλίδα συνδυάζεται με όλα τα λαχανικά και χορταρικά. Πολύ συντίνουν να βράζετε τα φύλλα, ωστόσο αν θέλετε να λάβετε όλα τα οφέλη προτιμήστε τα στην ωμή τους μορφή. Για να φύγει η πικρή γεύση τοποθετήστε στο μπολ με χλιαρό αλατισμένο νερό για τρεις ώρες.

Επίσης κάτι που θέλει ιδιαίτερη προσοχή είναι οι μαρμελάδες και τα σιρόπια, τα οποία έχουν ώς βάση την πικραλίδα. Ωστόσο είναι κάτι που δεν συστήνεται επειδή πολύ απλά κατά την θερμική επεξεργασία χάνονται όλα τα οφέλη του βοτάνου και παραμένει μόνο η γευση. Εκτός των άλλων σε αυτές τις μαρμελάδες και σιρόπια προσθέτουν πάρα πολύ ζάχαρη, κάτι που αναιρεί τα πολλαπλά οφέλη της πικραλίδας.

Όπως έχουμε τονίσει σε ξεχωριστό άρθρο που θα βρείτε στο κανάλι, οι υπερβολικές ποσότητες ζάχαρης μπορεί να δημιουργήσουν πολλές ανεπυθυμητες διαταραχές στην λειτουργία του οργανισμού.

Γιατί Να Σταματήσετε Να Τρώτε ΖΑΧΑΡΗ; ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Θα ήθελα φίλοι μου να γράψετε στα σχόλια αν γνωρίζατε για τα οφέλη της πικραλίδας. Αν την έχετε δοκιμάσει θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μοιραστείτε τα αποτελέσματα από την κατανάλωσή της.

Αφήστε το σχόλιο εδώ:

More in Εργαστήριο Γνώσεων
Πως Να Φτιάξετε Σπιτικό Φυτικό Γάλα;

Τα τελευταία χρόνια πολύς κόσμος έχει στρέψει την προσοχή στο γάλα φυτική...

Close