Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα, Αν Τρώτε Κάθε Μέρα Κολοκυθόσπορους [ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ]

Πολύ πιθανόν να έχετε ακούσει ότι οι σπόροι κολοκύθας κατέχουν πολλαπλά οφέλη στην γενική υγεία του οργανισμού.

Αυτά τα οφέλη επιβεβαιώνονται όσο από την εναλλακτική ιατρική τόσο και από την κλασική ιατρική. Αν για κάποιο λόγο δεν έχετε αυτή την υπερτροφή στο καθημερινό σας τραπέζι, να ξέρετε ότι χάνετε πολλά.

Θέλετε να μάθετε τι θα συμβεί στον οργανισμό σας αν καταναλώνετε καθημερινά τους κολοκυθόσπορους;

Πραγματικά, τα πλεονεκτήματα θα είναι πολλά και τα αποτελέσματα που θα έχετε στην υγεία σας, όταν ξεκινήσετε να τους καταναλώνετε, θα σας εκπλήξουν ευχάριστα! Σε αυτό το μοναδικό άρθρο, θα δούμε τα οφέλη και τους βασικούς λόγους να έχετε τους κολοκυθόσπορους στην καθημερινή σας διατροφή.

ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα Οι σπόροι κολοκύθας περιέχουν ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, το οποίο συμβάλλει θετικά στην νεότητα του οργανισμού και στην αύξηση του ανοσοποιητικού. Όπως θα γνωρίζετε το δυνατό ανοσοποιητικό είναι εγγυημένη προστασία από διάφορους ιούς και καλή πρόληψη από πολλές ασθένειες. Είναι γεγονός ότι οι κολοκυθόσποροι κατέχουν την πρωτιά στο φυτικό βασίλειο στην περιεκτικότητα του ψευδαργύρου. Είναι ένα πολύτιμο μέταλλο που αποτρέπει και την εκδήλωση προβλημάτων με τις αρθρώσεις,.

Άλλο ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα των σπόρων κολοκύθας είναι η ευεργετικη δράση στην υγεία των γυναικών και ανδρών. Στις γυναίκες, μια μελέτη έδειξε σημαντική βελτίωση των εμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων όπως μείωση των εξάψεων, λιγότερους πονοκεφάλους και λιγότερους πόνους στις αρθρώσεις.

Στους άνδρες από την άλλη, σύμφωνα με ορισμένες βιβλιογραφίες, ο κολοκυθόσπορος χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, αποτελεί καλή πηγή ψευδαργύρου, ο οποίος, βάσει μελετών, συμβάλλει στην ενδυνάμωση και τη βελτίωση της ποιότητας του σπέρματος. Συγκεκριμένα, η ανεπάρκεια του ψευδαργύρου επιδρά αρνητικά στη συγκέντρωση της τεστοστερόνης, εμποδίζει τη σπερματογένεση και μπορεί να οδηγήσει σε μορφολογικές ανωμαλίες στο σπέρμα. Ετσι, τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, όπως οι κολοκυθόσποροι, μπορούν να ενισχύσουν την ανδρική γονιμότητα.

ΠΑΡΑΣΙΤΑ

Άλλη μια πολύ σημαντική ιδιότητα που κατέχουν οι κολοκυθόσποροι είναι η αντιπαρασιτική δράση. Τα παράσιτα είναι μικροοργανισμοί που ζουν και τρέφονται από έναν άλλο οργανισμό, στην περίπτωσή μας από εμάς και τρέφονται από τις τροφές που καταναλώνουμε. Δημοφιλή είδη εντερικών παρασίτων είναι οι έλμινθες, οι ασκαρίδες και η ταινία, ενώ ο οπισθόρχις είναι παράσιτο που κατοικεί στο συκώτι και κυρίως στους χοληφόρους πόρους. Υπολογίζεται ότι περίπου 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη μας πάσχουν από ελμινθίαση. Τα περισσότερα παράσιτα μπορούν να ζουν στο οργανισμό για πολλά χρόνια ανενόχλητα χωρίς να εμφανίζουν ιδιαίτερα σημάδια ύπαρξης.

Η συστηματική κατανάλωση των κολοκυθόσπορων συμβάλλει στην πρόληψη κατά των παρασίτων. Τα παράσιτα, όχι μόνο εμποδίζουν την ορθή λειτουργία του οργανισμού, αλλά είναι ικανά να δημιουργήσουν και σειρά από προβλήματα.

Οι ωμοί σπόροι κολοκύθας περιέχουν ένα λιπαρό οξύ, την κουρκουρμπιτίνη, η οποία κατέχει την ικανότητα να δρά κατά των παρασίτων. Η κουρκουρμπιτίνη που βρίσκεται στους ωμούς σπόρους κολοκύθας έχει αντιπαρασιτικές ιδιότητες καθώς παραλύει τα παράσιτα , τα οποία δεν μπορούν να προσκοληθούν στα έντερα και έτσι απομακρύνονται μέσω της πέψης.

Μπορείτε να τους αγοράζετε έτοιμους ή να τους αφαιρείται από την κολοκύθα. Προσθέστε του κολοκυθόσπορους στις σαλάτες σας. Τα συστατικά του κολοκυθόσπορου δημιουργούν ένα άβολο περιβάλλον για τα παράσιτα, το οποίο δεν μπορούν να το ανεχτούν.

Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να δείτε το σχετικό βίντεο σχετικά με τα παράσιτα. Στο βίντεο αναφέρω τις καλύτερες τροφές που πρέπει να υπάρχουν στην διατροφή σας, για να προστατευτείτε από τα παράσιτα (πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο).

ΙΧΝΟΣΤΟΙΧΕΙΑ

Εκτός από τον ψευδάργυρο, οι κολοκυθόσποροι περιέχουν μεγάλη ποσότητα από χαλκό, βιταμίνη Α και Β. Αυτά είναι απαραίτητα στοιχεία για την γενική υγεία όλου του οργανισμού και την διατήρηση της νεότητας. Τα ιχνοστοιχεία που περιέχουν οι σπόροι της κολοκύθας βοηθούν επίσης και στην υγεία των μαλλιών, νυχιών και επιδερμίδας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το μέγιστο όφελος θα το λάβουμε αν οι σπόροι θα είναι στην ωμή τους μορφή. Στην περίπτωση που υποστούν θερμική επεξεργασία θα χάσουν ένα μέρος από τις πολύτιμες ιδιότητες τους.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΡΚΙΝΟΥ

Η διατροφή πλούσια σε σπόρους κολοκύθας έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του στομάχου, του πνεύμονα και του παχέος εντέρου. Σε μια μεγάλη μελέτη παρατήρησης διαπιστώθηκε ότι οι λιγνάνες στους σπόρους κολοκύθας μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην πρόληψη του καρκίνου του μαστού, καθώς επιβραδύνει και την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων του προστάτη.

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Οι σπόροι κολοκύθας περιέχουν αντιοξειδωτικά, όπως τα καροτενοειδή και τη βιταμίνη Ε. Τα αντιοξειδωτικά μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και να προστατεύουν τα κύτταρά από τις ελεύθερες ρίζες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από πολλές ασθένειες. Θεωρείται ότι τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών στους σπόρους κολοκύθας είναι υπεύθυνα για τις θετικές τους επιδράσεις στην υγεία. Σε μία μελέτη, το έλαιο κολοκύθας μείωσε τη φλεγμονή σε ποντικούς με αρθρίτιδα χωρίς παρενέργειες, ενώ τα ποντίκια που έλαβαν αντιφλεγμονώδες φάρμακο εμφάνισαν ανεπιθύμητες ενέργειες.

ΜΑΓΝΗΣΙΟ

Οι σπόροι κολοκύθας είναι μια από τις καλύτερες φυσικές πηγές μαγνησίου, είναι ένα πολύ σημαντικό μέταλλο που συχνά λείπει από την διατροφή πολλών δυτικών πληθυσμών. Έχει παρατηρηθεί σε αυτές τις χώρες, ότι περίπου το 70% των ενηλίκων έχει έλλειψη μαγνησίου.

Το μαγνήσιο χρειάζεται για πάρα πολλές αντιδράσεις μέσα στο σώμα. Τα επαρκή επίπεδα μαγνησίου μπορεί να μειώσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Μια μελέτη παρατήρησης σε περισσότερους από 120.000 ανθρώπους διαπίστωσε ότι η διατροφή πλούσια σε μαγνήσιο συνδέεται με 33% χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 στους άνδρες και με 34% χαμηλότερο κίνδυνο στις γυναίκες. Το μαγνήσιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό μέταλλο για τα άτομα με διαβήτη, τα οποία μπορεί να δυσκολεύονται να ελέγξουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους.

(πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο σχετικά με το μαγνήσιο).

ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ

Οι σπόροι κολοκύθας αποτελούν μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Να θυμάστε ότι μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορεί να προάγει την καλή πεπτική υγεία. Επιπλέον, η κατανάλωση φυτικών ινών έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής νόσου, διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκίας.

(πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο σχετικά με τις φυτικές ίνες).

ΥΠΝΟΣ

Αν έχετε πρόβλημα με τον ύπνο, καλό είναι να εντάξετε στην διατροφή σας τους σπόρους κολοκύθας. Σε μια ανασκόπηση των δεδομένων του USDA, διαπιστώθηκε ότι οι σπόροι της κολοκύθας περιέχουν σημαντική ποσότητα τρυπτοφάνης. Πρόκειται για ένα αμινοξύ το οποίο συγκαταλέγεται στα απαραίτητα αμινοξέα, εκείνα δηλαδή που ο οργανισμός μας δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του και πρέπει να τα προσλαμβάνει από τη διατροφή.

Ο ψευδάργυρος που περιέχουν οι σπόροι βοηθά στη μετατροπή της τρυπτοφάνης σε σεροτονίνη, η οποία στη συνέχεια μετατρέπεται σε μελατονίνη, την ορμόνη που ρυθμίζει τον κύκλο του ύπνου σας Η τρυπτοφάνη χρησιμοποιείται στην αντιμετώπιση της αϋπνίας καθώς συμβάλλει στην παραγωγή της σεροτονίνης αλλά και της μελατονίνης, μιας ορμόνης που θεωρείται η «ορμόνη του ύπνου».

Επιπλέον, όπως αναφέραμε παραπάνω, ο κολοκυθόσπορος αποτελεί καλή πηγή μαγνησίου, το οποίο όταν προσλαμβάνεται σε επαρκή ποσότητα, βοηθά στη βελτίωση τόσο της ποιότητας όσο και της διάρκειας του ύπνου.

(πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο σχετικά με τον ύπνο).

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ;

Θα ήθελα να αναφέρω και κάποια πράγματα σχετικά με το τι να προσέξετε οταν επιλέγετε κολοκυθόσπορους. Τους σπόρους κολοκύθας μπορείτε να τους βρείτε είτε με την φλούδα είτα αποφλοιωμένα. Στην περίπτωση όταν αγοράζετε στυος σπόρους με την φλούδα, δώστε προσοχή να μην έχουν υγρασία και μούχλα. Αν τους αγοράσετε στο σακουλάκι και διαπιστώστε ότι μερικοί σπόροι δεν έχουν καλή εμφάνιση και έχουν κάποια ίχνη μούχλας, μην θεωρήσετε ότι είναι ασφαλή η κατανάλωσή τους. Να ξέρετε ότι γενικά η μούχλα είναι πολύ ύποτη, αυτό που πολλές φορές είναι ορατό στο μάτι είναι μόνο ένα μέρος. Η μούχλα αφήνει αόρατα ίχνη. Οπότε αν διαπιστώσετε ότι κάτι δεν σας αρέσει στην εμφάνιση των σπόρων της κολοκύθας, να μην τους αγοράζετε.

Επίσης καλό είναι να δώστε προσοχή και στην οσμή των σπόρων. Η κακή οσμή υποδηλώνει ότι το προϊόν δεν είναι καλής ποιότητας και μπορεί να έχει αόρατα ίχνη μούχλας.

Στην περίπτωση που επιλέγετε αποφλοιωμένους κολοκυθόσπορους, προσέξτε το χρώμα τους, το οποίο πρέπει να είναι πράσινο ζωηρό. Καλό θα ήταν να αποφεύγετε εκείνα που φαίνονται ζαρωμένα εξωτερικά.

Αφήστε το σχόλιο εδώ:

More in Εργαστήριο Γνώσεων
ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ – 3 Βλαβερές & 4 Ωφέλιμες Τροφές Για Τον Εγκέφαλο!

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο εγκέφαλος είναι ένα πολύ σημαντικό...

Close