8 ΤΡΟΦΕΣ Για Τον Θυρεοειδή Που Μειώνουν Τον Ρίσκο Παθήσεων!

Αν νιώθετε συνέχεια κουρασμένοι, δεν έχετε καλή ψυχολογία, έχετε μειωμένη λίμπιντο, ξηρή επιδερμίδα και εύθραυστα νύχια, καλό θα ήταν να ελέγξετε την λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.

Ο θυρεοειδής αδένας ευθύνεται για την παραγωγή ειδικών ορμονών, οι οποίες είναι άκρως απαραίτητες για την σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και χωρίς αυτές η άμυνα του οργανισμού είναι ευάλωτη σε διάφορες ιογενείς παθήσεις.

Δυστυχώς η κακή διατροφή και ο γενικός τρόπος ζωής μπορεί να διαταράξει την λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα, με αποτέλεσμα την εκδήλωσή πολλών παθήσεων.

Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με την υγεία του θυρεοειδή αδένα, είναι ότι οι ορμόνες που παράγει, δεν πρέπει να είναι ούτε σε έλλειψη αλλά ούτε σε πλεόνασμα. Δηλαδή, θα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία. Διαφορετικά θα υπάρχουν ανεπιθύμητες διαταραχές.

Σε αυτό το άρθρο έχω συλλέξει τις καλύτερες τροφές για τον θυρεοειδή αδένα, οι οποίες θα σας βοηθήσουν να διατηρείτε σε υγιή κατάσταση αυτό το τόσο σημαντικό όργανο.

ΚΑΡΥΔΙΑ ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ

Η πρώτη τροφή που συμβάλλει θετικά στην λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα είναι τα καρύδια βραζιλίας. Τα καρύδια Βραζιλίας, εκτός του ότι περιέχουν τα καλά λιπαρά, περιέχουν και το σελήνιο, το οποίο είναι απαραίτητο στοιχείο για την υγεία του θυρεοειδούς και γενικά όλου του οργανισμού. Φανταστείτε, ότι μόλις 5 καρύδια Βραζιλίας την ημέρα παρέχουν στο σώμα τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα σεληνίου. Το σελήνιο είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό το οποίο είναι απαραίτητο για τη μετατροπή της ορμόνης Τ4 σε Τ3.

Ο λόγος που τα καρύδια Βραζιλίας περιέχουν μεγάλη ποσότητα σε σελήνιο, είναι επειδή μεγαλώνουν σε περιοχή με αρκετό σελήνιο στο υπέδαφος. Από μελέτες έχει διαπιστωθεί ότι η έλλειψη σεληνίου συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης πολλών ασθενειών του θυρεοειδούς, όπως η αυτοάνοση θυρεοειδίτιδα Χασιμότο, ο υποθυρεοειδισμός και η βρογχοκήλη. Το σελήνιο έχει προσελκύσει γενικότερα τα τελευταία χρόνια την προσοχή των ειδικών υγείας, λόγω των αντιοξειδωτικών του ιδιοτήτων, οι οποίες προστατεύουν τα κύτταρα από βλάβες. Για αυτό αν έχετε την δυνατότητα καλό θα ήταν να προσθέσετε στην διατροφή σας μερικά καρύδια βραζιλίας, αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στην λειτουργία του θυρεοειδούς.

ΣΤΡΕΙΔΙΑ

Το ξέρατε ότι τα στρείδια είναι πλούσια πηγή ψευδαργύρου; Ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει τον ψευδάργυρο, ως μέταλλο το οποίο δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Και αυτό είναι αλήθεια! Ωστόσο ο ψευδάργυρος διαδραματίζει άκρως σημαντικό ρόλο στην λειτουργία του θυρεοειδούς. Χωρίς την παρουσία του ψευδαργύρου, ο θυρεοειδής αδένας δεν μπορεί να μετατρέψει το ανενεργό ορμόνη Τ4 στην ενεργό ορμόνη Τ3.

Σχετικά με τον ψευδάργυρο αυτό που είναι εξίσου πολύ σημαντικό, και πολύς κόσμος δεν γνωρίζει, με αποτέλεσμα να λαμβάνει μεγάλες ποσότητες ψευδαργύρου, είναι ότι πρέπει να υπάρχει ισορροπία ψευδαργύρου και χαλκού. Αν λαμβάνετε τον ψευδάργυρο χωρίς να φροντίζετε να υπάρχει αυτή η ισορροπία, τότε πολύ απλά θα εξαντλούνται τα αποθέματα του χαλκού. Ο χαλκός είναι ένα σημαντικό μέταλλο για τον οργανισμό, το οποίο συμβάλλει στην σωστή λειτουργία του νευρικού και του ανοσοποιητικού συστήματος ενώ είναι απαραίτητος για τα οστά.

Επιπλέον τα στρείδια είναι πολύ καλή πηγή της βιταμίνης D, η οποία γνωρίζουμε ότι είναι ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία του θυρεοειδούς και την υγεία του ανοσοποιητικού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 👉  Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα, Αν Έχετε Έλλειψη Βιταμίνης D;

ΦΥΚΙΑ

Φύκια είναι πλούσια σε ιώδιο, ένα ιχνοστοιχείο απαραίτητο για την παραγωγή των θυρεοειδικών ορμονών. Και συγκεκριμένα το ιώδιο είναι ένα πολύ σημαντικό ιχνοστοιχείο για το θυρεοειδή αδένα καθώς χρησιμοποιείται για τη σύνθεση των θυρεοειδικών ορμονών, Τ4 και Τ3 [θυροξίνη (Τ4) και τριιωδοθυρονίνη (Τ3)]. Η μακροχρόνια έλλειψή του ιωδίου μπορεί να οδηγήσει σε υποθυρεοειδισμό. Από την άλλη όμως στα άτομα με αυτοάνοσα προβλήματα του θυρεοειδούς, αντιθέτως, συστήνεται η αποφυγή λήψης υπερβολικής ποσότητας ιωδίου, δηλαδή περισσότερο από αυτή που χρειάζεται ο οργανισμός.

Όταν υπάρχει έλλειψη ιωδίου στον οργανισμό ο θυρεοειδής αδυνατεί να παράγει επαρκή ποσότητα ορμονών, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος για την ανάπτυξη παθήσεων. Αν δεν έχετε σημαντικές ελλείψεις του ιωδίου, μπορείτε να προσθέσετε στην καθημερινή σας διατροφή τα φύκια, τα οποία είναι πλούσια σε ιώδιο.

ΙΩΔΙΟΥΧΟ ΑΛΑΤΙ

Άλλη μια απλή λύση για να λαμβάνεται ιώδιο, είναι μέσω του επιτραπέζιου αλατιού, το οποίο είναι εμπλουτισμένο με Ιώδιο. Σε αυτή την περίπτωση φροντίστε να μην υπερβαίνετε την ημερήσια κατανάλωση του νατρίου. Αν και έχω αναφέρει σε ξεχωριστό βίντεο σχετικά με το αλάτι, ότι είναι πολύ σημαντική η ισορροπία νατρίου και καλίου στον οργανισμό. Δυστυχώς η σύγχρονη διατροφή περιέχει πολύ μεγάλες ποσότητες νατρίου, ενώ το κάλιο που λαμβάνουμε από την διατροφή είναι αρκετά ελάχιστο. Αυτό θα πρέπει να το λάβετε υπόψιν εφόσον θέλετε να διατηρήσετε την υγεία σας σε πολύ καλή κατάσταση.

ΛΑΔΙ ΚΑΡΥΔΑΣ

Το λάδι καρύδας είναι ένα από τα καλύτερα έλαια που βοηθούν στην λειτουργία του θυρεοειδούς. Το λάδι καρύδας αποτελείται κυρίως από λιπαρά οξέα μέσης αλυσίδας. Τα λιπαρά οξέα στο έλαιο καρύδας είναι γνωστά ως MCTs. Το καλό με αυτά τα λιπαρά οξέα είναι ότι απορροφώνται άμεσα από τον οργανισμό. Εισχωρούν στην κυκλοφορία του αίματος και στο λεπτό έντερο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν άμεση ενέργεια. Εάν η δραστηριότητα του θυρεοειδή αδένα σας είναι χαμηλή, δηλαδή έχετε υποθυρεοειδισμό, το καλύτερο που θα μπορούσατε να κάνετε είναι να προσθέσετε στην διατροφή σας το λάδι καρύδας. Η μειωμένη λειτουργικότητα του θυρεοειδούς πολλές φορές συνοδεύεται γενικά με χαμηλή θερμοκρασία του σώματος και κρύα άκρα δηλαδή χέρια ή πόδια.

Το λάδι καρύδας επιδρά θετικά στην μεταβολική υγεία και στην βασική θερμοκρασία του σώματός σας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ενέργεια του σώματος. Επιπλέον, το λάδι καρύδας περιέχει το λαυρικό οξύ. Το λαυρικό οξύ είναι ένα απαραίτητο λιπαρό οξύ που χρησιμοποιείται από το σώμα για να χτίσει και να διατηρήσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Αυτά που αναφέραμε παραπάνω, είναι σημαντικοί παράγοντες που επιδρούν θετικά στον θυρεοειδή αδένα. Μπορείτε να καταναλώνετε μισό κουταλάκι του γλυκού λάδι καρύδας, στο γευμα σας.

ΑΥΓΑ

Η επόμενη τροφή για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα είναι τα αυγά. Πραγματικά τα αυγά αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, η οποία είναι το δομικό υλικό για την στήριξη του θυρεοειδούς. Επιπλέον τα αυγά περιέχουν ιώδιο και σελήνιο, είναι τα συστατικά που βοηθούν στη ρύθμιση των θυρεοειδικών ορμονών. Χωρίς υπερβολές, τα αυγά αξίζουν τον τίτλο ‘η καλύτερη τροφή’, ειδικά όταν πρόκειται για την εξισορρόπηση των ορμονών μέσω της διατροφής.

Η πρωτεΐνη του αυγού απορροφάται από τον οργανισμό μας στο 98%. Αυτό είναι πολύ σημαντικό! Ο οργανισμός τις πρωτεΐνες τις διασπά σε αμινοξέα, τα οποία είναι εξαιρετικό δομικό υλικό για τα νέα κύτταρα του θυρεοειδούς αδένα και φυσικά όλου του οργανισμού.

Επιπλέον, η πρωτεΐνη συμμετέχει ενεργά στην υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος και είναι απαραίτητη για την παραγωγή ενζύμων και ορμονών, οι οποίες καθορίζουν τις ζωτικές λειτουργίες του σώματός μας. Αυτός είναι ένας παραπάνω λόγος να έχετε τα αυγά στην διατροφή σας, επειδή περιέχουν πρωτεΐνη, η οποία είναι απαραίτητη για τον οργανισμό μας.

Σχετικά με τα αυγά θα σας πρότεινα ανεπιφύλακτα να δείτε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο που υπάρχει στο κανάλι μας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 👉 Τι θα Συμβεί Στο Σώμα, Αν Τρώτε Κάθε Μέρα 3 ΑΥΓΑ!

ΣΑΡΔΕΛΕΣ & ΣΟΛΩΜΟΣ

Τα λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες και ο σολωμός, προσφέρουν διπλό όφελος στον οργανισμό. Πρώτων, είναι πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, και όπως αναφέραμε και παραπάνω η πρωτεΐνη είναι το δομικό υλικό για την στήριξη του θυρεοειδούς. Και δευτερον, αυτά τα ψάρια περιέχουν ωμέγα 3 λιπαρά οξέα.

Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι τα ωμέγα-3 βοηθούν και βελτιώνουν το λιπιδικό προφίλ, δηλαδή μειωνουν την αναπτυξη αθηρωματικής πλάκας, με αποτέλεσμα την πρόληψη καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Ωστόσο αξίζει να σημειώσουμε τον εξίσου σημαντικό ρόλο των ωμέγα-3 στην καταπολέμηση της φλεγμονής η οποία εκδηλώνεται κατά την εμφάνιση διαταραγμένη λειτουργίας του θυρεοειδούς. Να θυμάστε ότι, αν δεν λαμβάνουμε επαρκή ποσότητα ωμέγα 3 τότε αυτόματα μειώνεται η ικανότητα του οργανισμού να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις φλεγμονές. Σε αυτή την περίπτωση η κατανάλωση θαλασσινών δυο με τρεις φορές την εβδομάδα θα εξασφαλίσει στον οργανισμό τα ωμέγα 3.

ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ

Τα βατόμουρα είναι γνωστά για την περιεκτικότητα τους σε βιταμίνη c και την ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχουν τα βατόμουρα καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες πολλές φορές είναι η αιτία πολλών διαταραχών στον οργανισμό. Επιπλέον έχει παρατηρηθεί ότι τα επίπεδα των ελεύθερων ριζών είναι συνήθως υψηλά στα άτομα με δυσλειτουργίες στον θυρεοειδή αδένα. Για αυτό υπάρχει η δυνατότητα να έχετε στην διατροφή σας τα βατόμουρα, αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στην λειτουργία του θυρεοειδούς.

Στο κανάλι υπάρχει ένα πολύ σημαντικό άρθρο, το οποίο θα συμπληρώσει όλα αυτά που αναφέραμε παραπάνω. Θα ήθελα να σας προτείνω οπωσδήποτε να το δείτε, ώστε να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την υγεία του θυρεοειδούς αδένα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 👉 Πως Κάνετε Ζημιά Στον Θυρεοειδή Κάθε Μέρα;

Αφήστε το σχόλιο εδώ:

More in Εργαστήριο Γνώσεων
Αυτά Θα Συμβούν, Αν Τρώτε Κάθε Μέρα 5 ΚΑΡΥΔΙΑ!

Πιστεύετε ότι είναι τυχαίο, που το σχήμα των καρυδιών μοιάζει με τον...

Close