Τι Θα Συμβεί Στο Σώμα, Αν Τρώτε Κάθε Μέρα Καρπούζι;

Το καρπούζι είναι το πιο δημοφιλές καλοκαιρινό φρούτο, στο οποίο κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί.

Το καρπούζι είναι ένα γευστικό και δροσερό φρούτο με λίγες θερμίδες και πολλά θρεπτικά συστατικά.  Η μεγάλη ποσότητα νερού βοηθά στην αποφυγή αφυδάτωσης, τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού.

Επιπλέον το καρπούζι περιέχει δύο πολύ σημαντικές φυτοχημικές ουσίες, οι οποίες βοηθούν στην πρόληψη από πολλές ασθένειες. Αυτές οι ουσίες είναι το λυκοπένιο και η κιτρουλίνη.

Θέλετε να μάθετε τι θα συμβεί με το σώμα σας αν τρώτε κάθε μέρα καρπούζι. Στην πραγματικότητα τα οφέλη είναι πολλά και παρακάτω θα δούμε τις πιο σημαντικές αλλαγές που σας περιμένουν αν ξεκινήσετε να τρώτε κάθε μέρα καρπούζι.

ΛΥΚΟΠΕΝΙΟ

Το βαθύ κόκκινο χρώμα του καρπουζιού οφείλεται σε ένα θρεπτικό συστατικό που περιέχει, το λυκοπένιο. Το λυκοπένιο είναι πραγματικός σύμμαχος της νεότητάς μας. Έχει αντιγηραντικές ιδιότητες και μας βοηθά να διατηρούμε υγιή τα αγγεία και την καρδιά μας. Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η αντιοξειδωτική δράση που κατέχει το λυκοπένιο, συμβάλλει στην πρόληψη χρόνιων εκφυλιστικών νόσων και διαφόρων μορφών καρκίνου, ενώ εξουδετερώνει αποτελεσματικά και τις ελεύθερες ρίζες.

Πόσο λυκοπένιο θα πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά για να λάβουμε όλα αυτά τα οφέλη που προσφέρει; Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι πρέπει να λαμβάνουμε 20 γραμμάρια λυκοπένιο καθημερινά. Το ενδιαφέρον είναι ότι η περιεκτικότητα του καρπουζιού σε λυκοπένιο είναι σχεδόν 40% υψηλότερη από την ντομάτα. 

Άλλο ένα πλεονέκτημα που κατέχει το λυκοπένιο είναι ότι βοηθά στον καθαρισμό των κυττάρων του σώματος, αυτό με την σειρά του είναι μια πάρα πολύ καλή πρόληψη από πολλές ασθένειες. Έρευνες έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων και έδειξαν ότι η υψηλή συγκέντρωσή του στο αίμα σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο ορισμένων καρκίνων.

Για αυτό την επόμενη φορά που θα σας δοθεί η ευκαιρία να απολαύσετε μερικές φέτες καρπουζιού, σε καμία περίπτωση να μην την αγνοήσετε.

ΚΙΤΡΟΥΛΙΝΗ

Το καρπούζι περιέχει ένα ιδιαίτερο αμινοξύ, την L-κιτρουλίνη. Ακριβώς αυτό το αμινοξύ βοηθάει στον οργανισμό μας να παράγει το νιτρικό οξείδιο. Και συγκεκριμένα, στα νεφρά, η κιτρουλίνη μετατρέπεται σε αργινίνη, ένα αμινοξύ πολύ πλούσιο σε άζωτο το οποίο συμβάλει στην απελευθέρωση νιτρικού οξειδίου. 

Το νιτρικό οξείδιο προκαλεί αγγειοδιαστολή με αποτέλεσμα την καλύτερη αιμάτωση του μυϊκού ιστού και την μείωση της αρτηριακής πίεσης. Όσο περισσότερο αίμα τροφοδοτείται, στους ιστούς και στον καρδιακό μυ, τόσο περισσότερη ενέργεια θα έχουμε. 

έχει παρατηρηθεί ότι οι άνθρωποι που λαμβάνουν L-κιτρουλίνη εμφανίζουν λιγότερα προβλήματα με την αρτηριακή πίεση.

ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΥΓΡΩΝ

Το καρπούζι βοηθάει στην διατήρηση ισορροπίας υγρών στον οργανισμό. Επειδή το καλοκαίρι το σώμα χάνει πολλά υγρά λόγω της ζέστης, θα πρέπει να φροντίζουμε την επαρκή ενυδάτωση. Αν υπάρχει έλλειψη υγρών μπορεί να νιώθετε κόπωση και αδικαιολόγητο εκνευρισμό. Τα καλά νέα είναι ότι το καρπούζι μπορεί να καλύψει την ανάγκη για υγρά στο σώμα. Εξαιτίας της πολύ υψηλής περιεκτικότητας σε νερό, είναι μία πολύ καλή επιλογή.

Ωστόσο έχει παρατηρηθεί ότι σε ορισμένα άτομα το καρπούζι προκαλεί κατακράτηση. Αυτό κυρίως οφείλεται στην ισορροπία καλίου και νατρίου στον οργανισμό. Για αν θέλετε να επιλύσετε αυτό το πρόβλημα καλύψτε τις ανάγκες του οργανισμού σε κάλιο και νάτριο.

ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Το καρπούζι είναι μια πολύ καλή επιλογή για όσους γυμνάζονται συστηματικά. Αν γυμνάζεστε συστηματικά θα γνωρίζετε ότι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία των προπονήσεων είναι η σωστή αποκατάσταση. Το καρπούζι βοηθά στην γρήγορη αποκατάσταση των μυών και αυτό επιβεβαιώνεται από έρευνες που δείχνουν ότι οι αθλητές που πίνουν χυμό καρπουζιού νιώθουν πολύ λιγότερο πόνο μετά την προπόνηση. Εξίσου και οι παλμοί κατά την διάρκεια της προπόνησης δεν ανεβαίνουν πολύ ψηλά. Όλα αυτά οφείλονται στην L-κιτρουλίνη, η οποία βοηθά στην γρήγορη αποκατάσταση των μυών από ότι συνήθως.

ΒΟΗΘΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Είναι γεγονός ότι οι καρδιακές παθήσεις είναι η πρώτη αιτία θανάτου παγκοσμίως. Ο σωστός τρόπος ζωής και διατροφής, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων, μειώνοντας την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης. Αρκετά από τα θρεπτικά συστατικά που υπάρχουν στο καρπούζι έχουν συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία της καρδιάς. Μελέτες δείχνουν ότι το λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη των οξειδωτικών βλαβών επίσης το λυκοπένιο μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της σκληρότητας και του πάχους των τοιχωμάτων των αρτηριών. Αλλά φυσικά όλα αυτά στα πλαίσια μιας διατροφής κατάλληλη με τις ιδιαιτερότητες του κάθε οργανισμού.

Εκτός από τα θετικά οφέλη που προσφέρει το καρπούζι, καλό θα ήταν να αναφέρουμε και ορισμένα πράγματα τα οποία θα πρέπει να γνωρίζετε.

ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ

Το καρπούζι περιέχει ορισμένα σάκχαρα που μερικοί άνθρωποι δεν μπορούν να αφομοιώσουν, είναι οι μικρές αλυσίδες υδατανθράκων γνωστοί ώς FODMAPs. Αυτοί οι υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν δυσάρεστα συμπτώματα στο πεπτικό, όπως φουσκώματα, αέρια, διάρροια ή δυσκοιλιότητα. Τα άτομα που είναι ευαίσθητα σε αυτή την κατηγορία υδατανθράκων, όπως ορισμένοι ασθενείς με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση καρπουζιού.

ΓΛΥΚΑΙΜΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣ

Ο γλυκαιμικός δείκτης του καρπουζιού κυμαίνεται από 70 έως 80, ο οποίος είναι υψηλός. Οπως είχαμε αναφέρει στο τελευταίο βίντεο, ο γλυκαιμικός δείκτης είναι ένα μέτρο για το πόσο γρήγορα το συγκεκριμένο τρόφιμο αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μετά από την κατανάλωσή του. Αν λάβουμε υπόψη ότι η κάθε μερίδα καρπουζιού έχει σχετικά χαμηλή ποσότητα υδατανθράκων, η κατανάλωση του δεν φαίνεται να έχει σημαντική επίδραση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Να θυμάστε ότι η κατανάλωση οποιασδήποτε τροφής με μέτρο, ποτέ δεν θα επιφέρει κάποια διαταραχή. Ωστόσο εδώ το πρόβλημα είναι ότι ο καθένας αυτό το μέτρο το μετρά με τον δικό τρόπο.

Και τώρα θα ήθελα να σας προτείνω να δείτε άλλο ένα σημαντικό βίντεο στο οποίο εξηγώ τις 5 τροφές που σας γερνούν πρόωρα και καλό θα ήταν να βγάλετε από την διατροφή σας. 

Αφήστε το σχόλιο εδώ:

More in Εργαστήριο Γνώσεων
Γιατί ΔΕΝ Πρέπει Να Τρώτε Ψωμί;

Γύρω από το θέμα του ψωμιού υπάρχουν πολλές διαφωνίες. Κάποιοι θεωρούν ότι...

Close