Γιατί Να Τρώτε 3 Βερίκοκα Κάθε Μέρα;

Τα βερίκοκα είναι ένα καλοκαιρινό φρούτο που πραγματικά αξίζει να έχετε στην διατροφή σας.

Το καλοκαιρι μπορείτε να τα απολαμβάνετε φρέσκα ενώ τις άλλες εποχές του χρόνου σε αποξηραμένη μορφή.

Έχετε αναρωτηθεί τι μπορεί να συμβεί στον οργανισμό αν ξεκινήσετε να τρώτε καθημερινά βερίκοκα; Στην πραγματικότητα οι αλλαγές που σας περιμένουμε είναι πολλές!

Το πορτοκαλί χρώμα του φρούτου υποδηλώνει ότι περιέχει το βήτα-καροτένιο, το οποίο μετατρέπεται στον οργανισμό σε βιταμίνη Α η οποία συμβάλλει στην καλή όραση και καλή επιδερμίδα.

Ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό πλεονέκτημα που κατέχει αυτό το εξαιρετικό φρούτο.

Για αυτό διαβάστε το άρθρο μέχρι το τέλος και θα μάθετε ποιες θετικές αλλαγές σας περιμένουν, αν προσθέσετε στην διατροφή σας μερικά βερίκοκα.

Όπως είπαμε, το βερίκοκο μπορείτε να το καταναλώνεται φρέσκο το καλοκαιρι, που είναι η εποχή του, αλλά και τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου σε αποξηραμένη μορφή. Μάλιστα υπάρχει η άποψη ότι τα αποξηραμένα βερίκοκα έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε β-καροτένιο από ότι τα ωμά. Αλλά υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα με τα αποξηραμένα βερίκοκα, το οποίο θα αναλύσουμε παρακάτω.

Ας δούμε τώρα ποιες αλλαγές σας περιμένουν, αν ξεκινήσετε να καταναλώνετε συστηματικά τα βερίκοκα.

ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Τα βερίκοκα διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγιούς καρδιάς και αγγείων. Αυτό κυρίως οφείλεται στις πολυφαινόλες και στο κάλιο που περιέχουν. Αυτό το πορτοκαλί φρούτο περιέχει μεγάλη ποσότητα καλίου. Το κάλιο επιδρά θετικά στην λειτουργία της καρδιάς και αγγείων. Είναι διαπιστωμένο ότι το κάλιο προσφέρει ελαστικότητα στα αγγεία και αποκαθιστά τον ρυθμό της καρδιάς. Έχει σημειωθεί ότι οι άνθρωποι που συστηματικά καταναλώνουν τα δαμάσκηνα μειώνουν τους κινδύνους που σχετίζονται με παθήσεις της καρδιάς και με εγκεφαλικά επεισόδια. Επιπλέον τα θρεπτικά συστατικά του βερίκοκου συμβάλλουν στην διαδικασία αποκατάστασης των κυττάρων και ιστών το οργανισμου.

ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΥΓΡΩΝ

Άλλη μια ισχυρή δράση που κατέχει το κάλιο είναι η αποβολή περιττών υγρών από τον τον οργανισμό. Τα περιττά υγρά στον οργανισμό πολλές φορές ευθύνονται για την αυξημένη αρτηριακή πίεση. Η φυσιολογική ισορροπία των υγρών διευκολύνει το έργο του μυοκαρδίου και την ενδυνάμωσή του.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΕΠΤΙΚΟΥ

Η βελτίωση λειτουργίας του πεπτικού συστήματος, είναι άλλο ένα μεγάλο πλεονέκτημα που κατέχουν τα βερίκοκα. Αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα των φυτικών ινών που περιέχουν. Οι φυτικές ίνες είναι άκρως απαραίτητες για την ορθή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Οι φυτικές ίνες καθώς περνούν από το έντερο, καθαρίζουν τα τοιχώματα του από τις εναποθέσεις και τοξίνες. Οι άνθρωποι που υποφέρουν από δυσκοιλιότητα μπορεί μελλοντικά να αποκτήσουν χρόνιες παθήσεις του εντέρου. Τα βερίκοκα σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή, μπορεί να αποτρέψουν την εκδήλωση διαταραχών λειτουργία του εντέρου.  Για αυτό αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την σωστή λειτουργία του εντέρου, τα βερίκοκα είναι μια πολύ καλή επιλογή.

ΚΑΛΗ ΟΡΑΣΗ

Τα βερίκοκα περιέχουν βιταμίνη Α. Η χρόνια έλλειψη βιταμίνης Α μπορεί να οδηγήσει σε ξηρότητα του κερατοειδούς, ακόμη και σε επιδείνωση της αντίληψης των χρωμάτων. Έχουν διεξαχθεί μελέτες οι οποίες έχουν δείξει ότι η τακτική κατανάλωση τροφών που περιέχουν βιταμίνη Α βελτιώνουν την όραση. Να ξέρετε ότι τα λαχανικά και φρούτα που έχουν πορτοκαλί χρώμα περιέχουν βιταμίνη Α. Το πορτοκαλί χρώμα, οφείλεται σε ένα συστατικό που περιέχουν, το β-καροτένιο. Μάλιστα πολύ θεωρούν ότι το β-καροτένιο είναι η ίδια η βιταμίνη Α, αλλά δεν είναι ακριβως έτσι. Το β-καροτένιο μετατρέπεται στον οργανισμό μας σε βιταμίνη Α, δηλαδή το β-καροτένιο είναι η πρώτη ύλη για την παραγωγή βιταμίνης Α μέσα στο σώμα μας. Το βερίκοκο είναι καλή πηγή βιταμίνης Α.

Σχετικά με την υγεία των ματιών και ποιες είναι οι καλύτερες βιταμίνες για να έχουμε καλή όραση σας προτείνω να διαβάσετε αυτό το άρθρο.

Βιταμίνες Για Καλή Όραση! https://akadimia-ygeias.gr/vitamines-gia-kalh-orash/

ΜΕΙΩΣΗ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗΣ

Τα βερίκοκα μειώνουν την χοληστερόλη του αίματος και συμβάλλουν στον καλύτερο μεταβολισμό των λιπών. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη νιασίνη που περιέχουν. Η νιασίνη ή αλλιως βιταμίνη Β3, όπως έχει παρατηρηθεί, μειώνει τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης και άλλων αθηρογόνων λιποπρωτεϊνών. Αντίστοιχα μειώνει την παραγωγή των τριγλυκεριδίων και λιποπρωτεϊνών στο συκώτι. Φυσικά αν έχετε ήδη πολύ υψηλά τα επίπεδα της χοληστερίνης σας, καλό θα ήταν να τροποποιήσετε την διατροφή σας και να ξεκινήσετε μια ήπια σωματική δραστηριότητα παράδειγμα το περπάτημα. Τότε να είστε σίγουροι ότι αυτό το πρόβλημα θα βελτιωθεί.

ΟΜΟΡΦΗ ΕΠΙΔΕΡΜΙΔΑ

Όπως αναφέραμε παραπάνω, τα βερίκοκα περιέχουν το βήτα-καροτένιο, η οποία είναι σημαντική και για την υγεία του δέρματός μας. Το βήτα-καροτένιο παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση και την ανάπτυξη των ιστών, καταπολεμά τα εξανθήματα και βελτιώνει την υφή του δέρματος. Μάλιστα, ορισμένοι ειδικοί υγείας συστήνουν την χρήση των φύλλων της βερικοκιάς για να ανακουφιση σε ηλιακά εγκαύματα, φαγούρες και εκζέματα.

Αν θέλετε να δείτε τις καλύτερες τροφές για μια καλή επιδερμίδα, θα πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσετε αυτό το άρθρο.

10 Τροφές Για ΥΓΙΕΣ & ΚΑΘΑΡΟ Δέρμα! https://akadimia-ygeias.gr/10-trofes-gia-ugies-katharo-derma/

ΚΑΘΑΡΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Τα αποξηραμένα βερίκοκα κατέχουν ήπια καθαρτική δράση. Αυτό συμβαίνει όχι μόνο επειδή περιέχουν φυτικές ίνες, αλλά και λόγω της περιεκτικότητάς τους σε σορβιτόλη. Η σορβιτόλη, ένα είδος σακχάρου που μερικές φορές περιγράφεται ως πρεβιοτικό, το οποίο αποτελεί τροφή για τους καλούς μικροοργανισμούς του εντέρου και έχει καθαρτικές ιδιότητες.

Οπότε μερικά βερίκοκα την ημέρα θα διατηρήσουν το έντερό σας σε καλή κατάσταση.

ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ

Πολύ πιθανόν να έχετε ακούσει ότι το κουκούτσι του βερίκοκου, και συγκεκριμένα ο πυρήνας, περιέχει την βιταμίνη Β17, την αμυγδαλίνη, η οποία όπως έχει παρατηρηθεί κατέχει κάποια δράση πάνω στα καρκινικά κύτταρα. Ωστόσο δεν θεωρείται φάρμακο κατά του καρκίνου, όταν αυτός έχει ήδη εκδηλωθεί. Σύμφωνα με τους επιστήμονες η χρηση της αμυγδαλίνης είναι περισσότερο προληπτική. Πιστεύεται ότι η χρόνια ανεπάρκεια σε βιταμίνη Β17 οδηγεί σε μείωση της αντίστασης του οργανισμού στην ανάπτυξη κακοήθειας. Συνίσταται η μέγιστη πρόσληψη αμυγδαλίνης να μην υπερβαίνει τα 3 γραμμάρια την ημέρα.

ΘΕΡΜΙΔΕΣ

Εκτός από τα πολλαπλά που αναφέραμε παραπάνω, αξίζει να σημειώσουμε και μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τα αποξηραμένα δαμάσκηνα. Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα όπως και να το κάνουμε είναι ένα είδος γλυκού. Περιέχουν αρκετές θερμίδες και μπορείτε πολύ εύκολα να υπερβείτε τις ημερήσιες σας θερμίδες αν δεν προσέξετε την ποσότητα, ειδικά αν στοχευετε στην απώλεια κιλών. Για αυτό οπωσδήποτε σε αυτή την περίπτωση να υπολογίζετε αυτές τις θερμίδες.

ΧΡΩΜΑ ΣΤΑ ΑΠΟΞΗΡΑΜΕΝΑ ΒΕΡΙΚΟΚΑ

Στην περίπτωση που θα επιλέξετε αποξηραμένα βερίκοκα, θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο χρώμα του φρούτου. Τα φυσικώς αποξηραμένα βερίκοκα έχουν ανοιχτό καφέ χρώμα. Αν δείτε τα βερίκοκα να έχουν ανοιχτό πορτοκαλί χρώμα, αυτό σημαίνει ότι έχουν ψεκαστεί με θειάφι.

Άλλο ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε προτού καταναλώσετε τα αποξηραμένα βερίκοκα είναι να τα πλένετε καλά. Αυτό προσπαθήστε να μην το αγνοείτε επειδή στο εργοστάσιο έχουν υποστεί κάποια επεξεργασία. Οπότε καλό είναι όχι μόνο να τα πλένετε αλλά και επειτα να τα μουλιάσετε σε νερό για 20 λεπτά. Αυτό θα επιτρέψει το ξέπλυμα κάποιον προσθέτων και πιθανής σκόνης.

Εσείς έχετε στην διατροφή σας τα βερίκοκα; Προτιμάτε κυρίως τα φρέσκα βερίκοκα ή τα αποξηραμένα;

 

Αφήστε το σχόλιο εδώ:

More in Εργαστήριο Γνώσεων
Ποια Δημητριακά Βλάπτουν Την Υγεία;

Από μικρή ηλικία μας έλεγαν ότι τα δημητριακά προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στον...

Close