3 Βλαβερές & 5 Ωφέλιμές Τροφές Για Το ΣΤΟΜΑΧΙ!

Είναι γεγονός ότι η δομή του στομάχου μας είναι πάρα πολύ ισχυρή. Ωστόσο οι αντοχές του στομάχου στον κάθε άνθρωπο είναι διαφορετικές και σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται να τις φτάνουμε στα όρια.

Οι δυσπεψίες, οι καούρες και το φούσκωμα στο στομάχι, ταλαιπωρούν πολλούς ανθρώπους. Αυτά τα συμπτώματα αρχίζουν να παρουσιάζονται όταν δεν του συμπεριφερόμαστε σωστά.

Με τον σύγχρονο τρόπο ζωής, ο βλεννογόνος του στομάχου δέχεται καθημερινά επιθέσεις, οι οποίες πολλές φορές είναι καταστρεπτικές.

Υπάρχουν ορισμένες τροφές οι οποίες μπορεί να διαταράξουν την λειτουργία του στομάχου και μακροχρόνια να προκαλέσουν την εκδήλωση ορισμένων παθήσεων, ενώ από την άλλη υπάρχουν τροφές οι οποίες είναι ωφέλιμες και μπορούν να αποκαταστήσουν την λειτουργία του.

Ποιες είναι αυτές οι τροφές; Παρακάτω θα μάθετε όλα αυτά που πρέπει να γνωρίζετε για την καλή λειτουργία του στομάχου. Στο πρώτο μέρος θα δούμε τις πιο βλαβερές τροφές για το στομάχι και στο δεύτερο μέρος τις πιο ωφέλιμες.

ΤΡΑΝΣ ΛΙΠΑΡΑ

Τα τρανς λιπαρά είναι η πρώτη τροφή της λίστας που επιδρά αρνητικά στην υγεία του στομαχού. Πρόκειται για τοξικά καρκινογόνα, τα οποία βρίσκονται σε πολλά τρόφιμα. Ta trans λιπαρά υπάρχουν σε όλα τα φυτικά έλαια που έχουν θερμανθεί σε υψηλές θερμοκρασίες. Η χρήση τους, έχει τεράστια απήχηση στην μαγειρική και ζαχαροπλαστική λόγω της οικονομίας και πρακτικότητας. Με αυτή την μορφή, η μαργαρίνη, μπορεί εύκολα να προστεθεί στα αρτοποιήματα, σε γλυκά, στις τούρτες και πάστες, δηλαδή κάνει το προϊόν να αποκτήσει όγκο και ελκυστική εμφάνιση, λόγω της στερεάς δομής του.

Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι ο οργανισμός μας από την φύση του, δεν έχει κατάλληλα ένζυμα ώστε να μεταβολίζει και να επεξεργάζεται κατάλληλα τα τρανς λιπαρά.

Είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσετε το βούτυρο επειδή σε αντίθεση με την μαργαρίνη είναι πιο φυσικό και πιο υγιεινό.

ΤΗΓΑΝΗΤΑ ΦΑΓΗΤΑ

Το ξέρατε ότι σε οικιακές συνθήκες μπορούμε εύκολα να δημιουργήσουμε τα τρανς λιπαρά. Πως; Πολύ απλά! Με το τηγάνισμα! Μπορεί οι συνθήκες να μην είναι ίδιες με αυτές στο εργοστάσιο, ωστόσο κάποια ποσότητα τρανς λιπαρών θα δημιουργηθεί.

Είναι γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι παρόλο που γνωρίζουν για τις βλαβερές επιπτώσεις των τηγανητών τροφών εξακολουθούν να τις καταναλώνουν. Προφανώς είναι αυτοί που πιστεύουν στην τύχη και ελπίζουν ότι αυτή η συνήθεια δεν θα έχει κάποιο αντίκτυπο στην υγεία τους. Μακάρι να είναι έτσι. Αλλά μια σοφή παροιμία λέει, καλύτερα να προλαμβάνεις παρά να θεραπεύεις. Ο λόγος που το τηγάνισμα θεωρείται επιβλαβής τρόπος μαγειρέματος είναι ότι το λάδι με το οποίο γίνεται το μαγείρεμα μετατρέπεται σε τρανς λιπαρά. 

Ακόμα πιο χειρότερο θα είναι, αν χρησιμοποιησουμε το ίδιο λάδι για πολλαπλή φορά.

Όπως συνήθως συμβαίνει στα φαστ φουντ, όπου μπορεί στο ίδιο λάδι να τηγανίσουν πολλές φορές. Για αυτό αν θελήσετε να τηγανίσετε κάτι, πάντα να χρησιμοποιείτε λάδι που έχει υψηλό σημείο καπνού και ποτέ για δεύτερη φορά.

ΚΑΥΤΕΡΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Αν το στομάχι σας είναι αδύναμο, πολύ πιθανόν να σας πειράζουν οι πικάντικες σάλτσες και τα καυτερά μπαχαρικά. Οι ειδικοί υγείας συνιστούν την αποφυγή των πικάντικων φαγητών, επειδή επιβαρύνουν το στομάχι. Ωστόσο για τα υγιή άτομα οι καυτερές πιπεριές και άλλα καυτερά καρυκεύματα προσφέρουν πολλαπλά οφέλη, όπως η μείωση του κινδύνου για ορισμένες μορφές καρκίνου, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού και η αντιμετώπιση της φλεγμονής.

Υπάρχει η άποψη ότι τα πικάντικα φαγητά είναι η αιτία εμφάνισης του έλκους στο στομάχι. Σας πληροφορώ ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο στις τροφές αλλά στην οξύτητα του στομάχου και την ικανότητα του να τις επεξεργάζεται.

ΠΑΣΤΑ ΝΤΟΜΑΤΑΣ

Ενώ οι ντομάτες σε γενικές γραμμές είναι ωφέλιμες, υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, όπως είναι η πάστα ντομάτας. Αν έχετε ήδη κάποιο προβλήματα με το στομάχι, όπως γαστρίτιδα ή γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, καλό είναι να αποκλείσετε την ντομάτα και τις έτοιμες πάστες ντομάτας. Αυτό συμβαίνει επειδή οι ντομάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ταννικό οξύ. Το ταννικό οξύ μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα οξέος στο στομάχι και να επιδεινώσει τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα στο στομάχι και να προκαλέσει πόνο ή δυσφορία.

Το πρόβλημα στην κονσερβοποιημένη πάστας ντομάτας είναι ότι έχει ακόμα περισσότερη περιεκτικότητα σε ταννικό οξύ. Επιπλέον η αλληλεπίδραση του ταννικού οξέος με την μεταλλική κονσέρβα μπορεί να σχηματίσει επιπλέον ποσότητα τοξινών. Ακόμη και αν είστε υγιείς, καλό είναι να αποφευγετε τις έτοιμες σάλτσες και πάστες ντομάτας επειδή μπορεί να προκαλέσουν καούρα και ενοχλήσεις στο στομάχι.

Παραπάνω είδαμε αυτά που επιδρούν αρνητικά στην λειτουργία του στομάχου. Πάμε τώρα να δούμε ορισμένα πράγματα που συμβάλλουν στην καλή υγεία του στομάχου.

ΟΞΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΤΟΜΑΧΟΥ

Το πρώτο και το πιο σημαντικό πράγμα που θα πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με την καλή υγεία του στομάχου, είναι η οξύτητά του. Πολλές φορές λόγω διαταραχής του pH που υπάρχει στο στομάχι, εμφανίζονται πολλές παθήσεις όπως παλινδρόμηση, γαστρίτιδα, έλκος στομάχου. Το στομάχι λειτουργεί σε όξινες συνθήκες. Το περιβάλλον του πρέπει να είναι όξινο για να απολυμαίνει την τροφή από τυχόν μικρόβια και παράσιτα. Όταν υπάρχει διαταραγμένο το pH του στομάχου τότε και ο σφιγκτήρας που υπάρχει ανάμεσα στο στομάχι και τον οισοφάγο δεν θα κλείνει σωστά, με αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου να εκδηλωθεί η παλινδρόμηση.

ΓΙΑΟΥΡΤΙ

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, έχουν θετική επίδραση στο στομάχι και στο μικροβίωμα του εντέρου. Αυτό οφείλεται στους μικροοργανισμούς που περιέχουν, οι οποίοι ρυθμίζουν την εντερική χλωρίδα προλαμβάνοντας τα γαστρεντερικά προβλήματα.

Το σπιτικό γιαούρτι έχει αντισηπτικές ιδιότητες, εξαιτίας του γαλακτικού οξέος, το οποίο εμποδίζει την απορρόφηση των τοξινών από το σώμα. Κάποια μάλιστα υποστηρίζουν ότι είναι πολύ καλή λύση σε όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, ενώ μπορεί να δώσει τις απαραίτητες ποσότητες ασβεστίου χωρίς να τους δημιουργήσει προβλήματα. Ωστόσο αυτό μπορεί να μην ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις και εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες του κάθε οργανισμού.

Αλλά υπάρχει μια πάρα πολύ σημαντική λεπτομέρεια την οποία δεν πρέπει να αγνοήσετε. Τα οφέλη που έχει το σπιτικό γιαούρτι και το γιαούρτι που υπάρχει στα ράφια των καταστημάτων τροφίμων, διαφέρει σε μεγάλο βαθμό. Σε πολλά γιαουρτια προσθέτουν γεύσεις φρούτων και ζάχαρη. Αυτά καλό είναι να αποφευγετε επειδή δεν έχουν να σας προσφέρουν απολύτως τίποτα.

Ποιά είναι η λύση; Να το φτιάξετε μόνοι σας. Η διαδικασία είναι πάρα πολύ απλή και αξίζει τον κόπο με το παραπάνω. Επίσης είναι και πολύ πιο οικονομικό και το όφελος πολύ μεγαλύτερο.

📌Εύκολο Σπιτικό Γιαούρτι 👉 ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

ΖΩΜΟΣ ΑΠΟ ΚΟΚΚΑΛΑ

Τα οφέλη του ζωμού από οστά ζώων είναι γνωστά από τα παλιά χρόνια. Το τζελ που δημιουργείται όταν φτιάχνουμε ζωμό από κόκαλα περιέχει σημαντικά αμινοξέα, όπως αργινίνη και γλυκίνη, τα οποία προωθούν την παραγωγή κολλαγόνου, που μας χαρίζει όμορφα μαλλιά και δέρμα, ενώ παράλληλα είναι ευεργετικά για το έντερο και το στομάχι. Επίσης ο ζωμός περιέχει χονδροϊτίνη και γλυκοζαμίνη τα οποία βοηθούν στην αντιμετώπιση των φλεγμονών και πόνου στις αρθρώσεις.

Ο ζωμός φτιάχνεται με τα οστά ζώων, τα οποία σιγοβράζουν για ώρες. Το τελικό αποτέλεσμα είναι πλούσια πηγή καλών βακτηρίων για το αδύναμο έντερο. Επιπλέον ο ζωμός είναι καλή πηγή ηλεκτρολυτών τα οποία είναι σημαντικά για τον οργανισμό. Σημείωση, ότι τα οστά κατά προτίμηση πρέπει να είναι από ζώα ελευθέρας βοσκής.

ΜΠΑΝΑΝΕΣ

Αν έχετε τάση να φάτε κάτι γλυκό, σε αυτή την περίπτωση, οι μπανάνες αποτελούν ιδανική εναλλακτική λύση. Τα οφέλη που έχουν οι μπανάνες συγκριτικά με τα επεξεργασμένα γλυκά του ζαχαροπλαστείου είναι πολλαπλά. Βασικό πλεονέκτημα της μπανάνας είναι η απαλή υφή, η οποία δεν ερεθίζει τα τοιχώματα του στομάχου. Επιπλέον οι μπανάνες περιέχουν κάλιο, βιταμίνη C και Β6, τα οποία όπως έχει διαπιστωθεί βοηθούν στην καλή λειτουργία του στομάχου και της καρδιάς. Ωστόσο εδώ θα πρέπει να είστε προσεκτικοί, επειδή οι πολύ ώριμες μπανάνες έχουν παραπάνω σακχαρα και αν ήδη αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα στο στομάχι, μπορεί να σας πειράζουν.

ΑΒΟΚΑΝΤΟ

Σε αυτή την περίπτωση εναλλακτική λύση αποτελεί το αβοκάντο. Το αβοκάντο έχει περισσότερο κάλιο από την μπανάνα και είναι χαμηλό σε σάκχαρα. Εκτός των άλλων περιέχει καλά λιπαρά τα οποία διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παραγωγή των ορμονών. Η απαλή του υφή δεν ερεθίζει τα τοιχώματα του στομάχου, ενώ οι φυτικές ίνες που περιέχει βοηθούν το πεπτικό σύστημα να λειτουργεί σαν ρολόι.

ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ

Ο ψευδάργυρος είναι πολύ δημοφιλές μέταλλο. Οι περισσότεροι το γνωρίζουν ώς μέταλλο το οποίο δυναμώνει την άμυνα του οργανισμού. Ωστόσο ο ψευδάργυρος έχει και μια άλλη εξίσου σημαντική ιδιότητα που μπορεί να μην γνωρίζατε. Ο ψευδάργυρος συμβάλλει στην επούλωση πληγών και στην αποκατάσταση του βλεννογόνου του στομάχου. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Έρευνες έχουν δείξει ότι άτομα που είχαν έλκος στομάχου έβλεπαν γρηγορότερη επούλωση των πληγών.

Την ημερήσια δοσολογία ψευδαργύρου μπορείτε να την καλύψετε από τροφές όπως κολοκυθόσποροι, καρύδια, συκώτι, στρείδια και κόκκινο κρέας.

Να ξέρετε ότι δεν έχει απολύτως κανένα νόημα να αρχίσετε να παίρνετε συμπλήρωμα ψευδαργύρου, αν δεν τροποποιήσετε την διατροφή σας και δεν αποκαταστήσετε την οξύτητα του στομάχου. Πάντα να προσπαθείτε να λύνετε την αιτία του προβλήματος και όχι απλά να απαλύνετε τα συμπτώματα. Να θυμάστε ότι δεν υπάρχει κάποιο μαγικό χάπι το οποίο θα σας λύσει άμεσα και οριστικά το πρόβλημα. Είναι μια προσπάθεια την οποία θα πρέπει μόνοι σας να καταβάλετε.

Discussion

  1. Avatar
    Γεώργιος Ντούζας
  2. Avatar
    Αντωνης
  3. Avatar
    Αργύρης Δουβαλέτας
  4. Avatar
    Evangelia
  5. Avatar
    elsa

Αφήστε το σχόλιο εδώ:

More in Εργαστήριο Γνώσεων
Τα Πιο Βλαβερά & Τα Πιο Ωφέλιμα Πράγματα Πριν Τον Ύπνο!

Υπάρχει το γνωστό ρητό που λέει ότι ‘η καλή μέρα από το...

Close