Πόσες Φορές Μασάτε Την Τροφή;

Ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα του σύγχρονου ανθρώπου είναι η έλλειψη χρόνου. 

Όλοι μας συνεχώς κάπου τρέχουμε! Προσπαθούμε να τα προλάβουμε όλα και πολλές φορές αυτό το πληρώνουμε με την υγεία μας.

Και υπάρχουν κατηγορίες ανθρώπων που ξεκινάνε να τρέφονται σωστά, αλλάζοντας τον τύπο διατροφής, ξεκινάνε να καθαρίζουν τον οργανισμό τους, αλλά δεν λαμβάνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το βασικό λάθος, είναι ότι το ερώτημα ‘ΠΩΣ ΝΑ ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ;’, οι περισσότεροι το εκλαμβάνουν ως ‘ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΩΩ;’. Ενώ το αρχικό ερώτημα είναι ‘ΠΩΣ;’ Και όχι ‘ΤΙ;’. Δηλαδή σε αυτή την περίπτωση τον τρόπο με τον οποίο τρώτε και όχι το τι τρώτε. Ειδικά αυτό αφορά τροφές στην αρχική τους μορφή όπως λαχανικά, φρούτα, μούρα και τα χορταρικά (άνηθος, μαϊντανός).

Όταν ρωτάω τους ανθρώπους: ‘’Πόσες φορές μασάτε μια μπουκιά σαλάτας;’’, συνήθως μου απαντάνε 5 το πολύ 10 φορές. Κάποια στιγμή αποφάσισα να μετρήσω πόσες φορές μασάω μια μπουκιά σαλάτας. Διαπίστωσα ότι μασάω τουλάχιστον 40-50 φορές την κάθε μπουκιά. Και δεν κάνω πλάκα! 😅

Να θυμάστε: την στερεά τροφή πρέπει να την πίνουμε και την υγρή να την τρώμε.

Η κακή μάσηση των τροφών είναι η αρχική αιτία πολλών γαστρεντερικών ασθενειών, μη επιθυμητά αποτελέσματα της ζωντανής διατροφής, παχυσαρκία ή απόκτηση σωματικού βάρους και άλλων παθολογικών καταστάσεων.

❓ Γιατί είναι τόσο σημαντική η διάρκεια μάσησης των τροφών:

🔺Δόντια. Αυτά μας βοηθούν στην μηχανική διάσπαση της τροφής. Αυτό είναι σημαντικό για την απελευθέρωση όλων των θρεπτικών συστατικών. Να έχετε κατά νου το εξής, ότι παρακάτω (εννοώ στο υπόλοιπο πεπτικό σύστημα) δόντια δεν υπάρχουν! Και η τροφή είτε θα βγει στην αρχική της μορφή, είτε θα αρχίσει να σαπίζει στο έντερο! Το αποτέλεσμα είναι να μην πάρετε τίποτα από το φαγητό. Ή θα πάρετε πολύ λιγότερο από ότι θα μπορούσατε.

🔺Σάλιο. Για το σάλιο θα συζητήσουμε λεπτομερέστερα:

✅Στην στοματική κοιλότητα ξεκινάει η διαδικασία της πέψης χάρη στα ένζυμα του σάλιου: α-αμυλάση και μαλτάσης, οι οποίοι διασπούν τους πολυσακχαρίτες σε γλυκόζη.

✅Το σάλιο μας προστατεύει. Περιέχει λυσοζύμη, η οποία καταστρέφει το τοίχωμα των βακτηρίων. Νουκλεάση, παρέχει προστασία από ιούς. Ανοσοσφαιρίνη Α, δεσμεύει παθογόνα βακτήρια και εξωτοξίνες. Μυκίνη, εξουδετερώνει οξέα και αλκάλια.

✅Το σάλιο διαλύει υδατοδιαλυτά στοιχεία, μαλακώνει και περιβάλλει την στερεά τροφή.

✅Το σάλιο διεγείρει την έκκριση του γαστρικού υγρού με αποτέλεσμα η πέψη να επιταχύνετε.

Επομένως, όσο μεγαλύτερο διάστημα η τροφή βρίσκεται στην στοματική κοιλότητα – τόσο καλύτερα είναι για την πέψη, που σημαίνει για όλο τον οργανισμό και την υγεία σας γενικά!

👉Με την ευκαιρία, μετρήστε πόσες φορές μασάτε την τροφή και μοιραστείτε τα αποτελέσματα στα σχόλια! Θα ήταν ενδιαφέρον να συγκρίνουμε και να το συζητήσουμε αυτό το θέμα.

💚Κάνοντας “Κοινοποίηση” το άρθρο, θα επιτρέψετε σε όλους τους φίλους σας να μάθουν κάτι νέο για την υγεία τους.

Γιώργος Γεωργιάδης

Σας Εύχομαι Το Καλύτερο – Να Είστε Υγιείς!

💎 INSTAGRAM: http://bit.ly/2Nr0DA1
💎 Γραφτείτε στο κανάλι YOUTUBE: http://bit.ly/2PNminW
💎 FACEBOOK: http://bit.ly/2Napbwl
💎 Διαβάστε το BLOG: http://bit.ly/2NeIhBs

Αφήστε το σχόλιο εδώ:

More in Εργαστήριο Γνώσεων
Κλαριφιέ ή Διαυγασμένο βούτυρο; Τι είναι & Πως το φτιάχνουμε;

Τι είναι το κλαριφιέ βούτυρο; Προφανώς το γνωρίζετε με τον αγγλικό όρο...

Close