Ποια Γαλακτοκομικά Επιφέρουν Ζημιά Στον Οργανισμό;

Τα οφέλη που προσφέρουν στον οργανισμό τα ζυμούμενα γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν διερευνηθεί και επιβεβαιωθεί από πολλές έρευνες. Και αυτό είναι γεγονός, επειδή οι μικροοργανισμοί και τα βακτήρια που περιέχουν η συγκεκριμένη κατηγορία γαλακτοκομικων προιοντων, επιδρούν θετικά στο έντερο και στην γενική υγεία του οργανισμού.

Μάλιστα, πολλοί ειδικοί υγείας συνιστούν ανεπιφύλακτα την προσθήκη αυτών των προιοντων στην καθημερινή διατροφή.

Ωστόσο εδώ υπάρχει κάτι το πολύ σημαντικό, το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζετε! Ορισμένα είδη γαλακτοκομικών προϊόντων όχι μόνο δεν προσφέρουν οφέλη στον οργανισμό, αλλά μπορεί να δημιουργήσουν ανεπυθυμητες διαταραχές στην λειτουργία του.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τα πιο βλαβερά γαλακτοκομικα προιοντα και τα πιο ωφέλιμα.

ΓΑΛΑ

Γενικά το γάλα είναι μια τροφή, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει αρκετή αναστάτωση στο χώρο της διατροφής. Άλλοι υποστηρίζουν ότι μια ασφαλής τροφή και άλλοι ότι είναι μια τροφή που προκαλεί μια σειρά από προβλήματα.

Αν δούμε την θρεπτική αξία που έχει το γάλα, θα διαπιστώσουμε ότι είναι πολύ καλό δομικό υλικο για το σώμα μας. Βοηθά στην ανάπτυξη και την διατήρηση της μυϊκής μάζας και αυτό οφείλεται στην πλούσια περιεκτικότητα πρωτεΐνης. Η πρωτεΐνη του γάλακτος έχει πολύ καλό προφίλ αμινοξέων το οποίο είναι κατάλληλο για την ανάπτυξη των μυων. 

Ωστόσο υπάρχει ένα μειονεκτήματα από την κατανάλωση του γάλακτος, το οποίο είναι η διαταραχή της πέψης σε όσους έχουν δυσανεξία. Το θέμα είναι ότι το γάλα περιέχει ένα είδος υδατάνθρακα το οποίο ονομάζεται λακτόζη. Συνήθως την αποκαλούν ζάχαρη του γάλακτος.

Το πρόβλημα λοιπόν με την λακτόζη είναι ότι για να αμοιμειωθεί αποτελεσματικά από τον οργανισμό χρειάζεται ένα συστατικό, την λακτάση. Ακριβώς αυτό το ένζυμο πολλές φορές δεν μας φτάνει με αποτέλεσμα να δημιουργείται το πρήξιμο στην περιοχή της κοιλιάς και οι διαταραχές στην διαδικασία της πέψης. Η δυσανεξία στη λακτόζη είναι συνήθως κληρονομική και τα συμπτώματα εμφανίζονται κατά τη διάρκεια της εφηβικής ή ενήλικης ζωής. Επίσης η δυσανεξία στη λακτόζη μπορεί να αναπτυχθεί μετά από ορισμένες ασθένειες του λεπτού εντέρου. Για αυτό αν πράγματι έχετε δυσανεξία στη λακτόζη τότε είναι απολύτως λογικό να αποκλείσετε το γάλα από την διατροφή σας για να προστατεύσετε το πεπτικό σας σύστημα.

Πάμε τώρα να δούμε ποια γαλακτοκομικά προϊόντα γενικά είναι καλό να αποφευγετε.

ΓΙΑΟΥΡΤΙΑ ΧΑΜΗΛΩΝ ΛΙΠΑΡΩΝ

Η πρώτη κατηγορία γαλακτοκομικών προϊόντων που θα πρέπει να αποφευγετε, είναι τα γιαούρτια με τον παρακάτω συνδυασμό. Γιαούρτια χαμηλών λιπαρών με προσθήκη γλυκαντικών. Θέλω να σας πληροφορήσω, ότι αν καταναλώνεται αυτού του είδους γαλακτοκομικών προϊόντα, στην ιδέα ότι κάνετε καλό στην υγείας σας, λυπάμαι αλλά θα σας απογοητευσω.

Τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών, μπορεί να έχουν λιγότερο λίπος, ωστόσο σε σύγκριση με τα πλήρη, υστερούν κατά πολύ.

Η διαδικασία αποβουτύρωσης μπορεί να μειώσει ορισμένες βιταμίνες, κυρίως τις λιποδιαλυτές, όπως Α,D,E. Παράδειγμα, η η λιποδιαλυτή βιταμίνη D, η οποία «χάνεται» στο άπαχο γάλα και γιαούρτι. Αν θυμάστε από το βίντεο σχετικά με την βιταμίνη D, είχαμε αναφέρει ότι η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να λαμβάνουμε το ασβέστιο, αλλά το ερώτημα είναι αν αυτό το ασβέστιο τελικά θα απορροφηθεί από τον οργανισμό. Σωστά;

Εκτός των άλλων, σε πολλά προϊόντα χαμηλών λιπαρων προσθέτουν βιταμίνες. Δηλαδή, πρώτα αφαιρούν τις φυσικές βιταμίνες, για να το κάνουν πιο άπαχο και έπειτα τα εμπλουτίζουν με τεχνητές βιταμίνες και μεταλλα. Αυτό εσείς το θεωρείτε λογικό και υγιεινό;

Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν προϊόντα με χαμηλά λιπαρα επειδή περιέχουν λιγότερες θερμίδες. Στην πραγματικότητα, πολλά από αυτά περιέχουν αυξημένες ποσότητες ζάχαρης.

Το ότι έχει χαμηλότερα λιπαρά δε σημαίνει ότι δεν παχαίνει. Πολλά διαιτητικά τρόφιμα, λόγω χαμηλών θερμίδων «χάνουν» σε γεύση, οπότε οι βιομηχανίες τροφίμων, συμπληρώνουν με υδατάνθρακες, όπως άμυλο και ζάχαρη, για τη βελτίωση της γεύσης. Αν απορείτε τι δουλειά έχει το άμυλο σε γαλακτοκομικό προιον, την ίδια απορία έχω και εγώ.

Αποτέλεσμα αυτού είναι όχι μόνο να μην αδυνατίζουν οι καταναλωτές, αλλά να παχαίνουν κιόλας πολλές φορές, αφού θεωρώντας τα προϊόντα διαιτητικά, καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες. Το συμπέρασμα είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φοβάστε τα γαλακτοκομικά που έχουν λιπαρά. Αν στοχεύετε στην απώλειά κιλών, αυτό που παίζει καθοριστικό ρόλο στο να πετύχετε τον στόχο σας, είναι το σύνολο των ημερήσιων θερμίδων σας, δηλαδή όταν λαμβάνεται λιγότερες θερμίδες κατά την διάρκεια της ημέρας.

ΓΑΛΑ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

Το γάλα μακράς διάρκειας είναι αυτό που έχει υποβληθεί σε πιο έντονη θερμική επεξεργασία, σε σύγκριση με το παστεριωμένο γάλα. Το γάλα μακράς διάρκειας συσκευαζεται υπο ασηπτικές συνθήκες, αυτό εξασφαλίζει στο γάλα την αποτροπή και ανάπτυξη διαφόρων μικροοργανισμών, ως αποτέλεσμα την μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Ωστόσο όλη αυτή η διαδικασία, καταστρέφει την δομή της πρωτεΐνης του γάλακτος, γνωστή ως καζεΐνη.

Μπορεί στις μέρες μας να είναι δύσκολο κάποιος να βρεί νωπό γάλα, ωστόσο δεν είναι αδύνατο. Να εμπιστεύεστε τους παραγωγούς που τηρούν τα μετρα υγειονομικης προστασιας. Τα συστατικά που υπάρχουν στο ωμό γάλα είναι αυτά που κάνουν το ασβέστιο εύκολα απορροφήσιμο. Δυστυχώς όμως με την διαδικασία παστερίωσης μερικά από αυτά καταστρέφονται εντελώς.

ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ ΤΥΡΙΩΝ

Παρόλο που το βίντεο έχει ως θέμα τα γαλακτοκομικά προϊόντα, θα ήθελα να αναφέρω και για τα υποκατάστατα τυριών που συναντάμε στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ. Πραγματικά αυτά τυριά δεν εχουν να προσφέρουν απολύτως το θρεπτικό στον οργανισμό, εκτός από την προσομοίωση της γεύσης του τυριού. Στα συστατικά αυτής της κατηγορίας τροφίμων θα βρείτε επεξεργασμένο άμυλο και φυτικά λιπαρά μαζί με σταθεροποιητές, αρωματικές ύλες, χρωστικές και αλάτι. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι δεν γνωρίζουμε τι φυτικά λιπαρά είναι αυτά και από που προέρχονται. Αυτό δυστυχώς επιτρέπεται με βάση της νομοθεσίας. Με βάση της δικής μου παρατήρησης, όταν η βιομηχανία τροφίμων χρησιμοποιεί μόνο τον όρο φυτικά λιπαρά, στις περισσότερες των περιπτώσεων περιέχουν τρανς λιπαρά, δηλαδή υδρογονοποιημένο λίπος.

Ο οργανισμός μας από την φύση του, δεν έχει κατάλληλα ένζυμα ώστε να μεταβολίζει και να επεξεργάζεται κατάλληλα τα τρανς λιπαρά. Η δομή του φυτικού ελαίου είναι εντελώς ξένη για τον οργανισμό μας και συγκεκριμένα για τον μεταβολισμό. Αυτά που ανέφερα παραπάνω θα πρέπει να τα λάβετε υπόψιν εφόσον σας ενδιαφέρει η υγεία σας. Οπότε αν έχετε στην διατροφή σας υποκατάστατα τυριών καλό είναι να σκεφτείτε αν ο οργανισμός σας τα έχει πραγματική ανάγκη.

Και τώρα περνάμε στην κατηγορία γαλακτοκομικων προιοντων που μπορεί να προσφέρουν οφέλη στον οργανισμό

ΓΙΑΟΥΡΤΙ

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, έχουν θετική επίδραση στο μικροβίωμα του εντέρου. Αυτό οφείλεται στους μικροοργανισμούς που περιέχουν, οι οποίοι ρυθμίζουν την εντερική χλωρίδα προλαμβάνοντας τα γαστρεντερικά προβλήματα.

Το σπιτικό γιαούρτι έχει αντισηπτικές ιδιότητες, εξαιτίας του γαλακτικού οξέος, το οποίο εμποδίζει την απορρόφηση των τοξινών από το σώμα. Κάποια μάλιστα υποστηρίζουν ότι είναι πολύ καλή λύση σε όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, ενώ μπορεί να δώσει τις απαραίτητες ποσότητες ασβεστίου χωρίς να τους δημιουργήσει προβλήματα. Ωστόσο αυτό μπορεί να μην ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις και εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες του κάθε οργανισμού. Αλλά υπάρχει μια πάρα πολύ σημαντική λεπτομέρεια την οποία δεν πρέπει να αγνοήσετε. Τα οφέλη που έχει το σπιτικό γιαούρτι και το γιαούρτι που υπάρχει στα ράφια των καταστημάτων τροφίμων, διαφέρει σε μεγάλο βαθμό. Σε πολλά γιαουρτια προσθέτουν γεύσεις φρούτων και ζάχαρη. Αυτά καλό είναι να αποφευγετε επειδή δεν έχουν να σας προσφέρουν απολύτως τίποτα. Ποιά είναι η λύση; Να το φτιάξετε μόνοι σας. Η διαδικασία είναι πάρα πολύ απλή και αξίζει τον κόπο με το παραπάνω. Επίσης είναι και πολύ πιο οικονομικό και το όφελος πολύ μεγαλύτερο. 

📌Εύκολο Σπιτικό Γιαούρτι 👉 https://akadimia-ygeias.gr/spitiko-giaourti/

ΤΥΡΙΑ

Τα τυριά είναι τροφή η οποία μπορεί να υπάρχει στην διατροφή σας, εφόσον δεν αντιμετωπίζεται κάποιο πρόβλημα με την πέψη τους. Οι διατροφολόγοι επισημαίνουν ότι το τυρί έχει πολλά ωφέλιμα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Είναι καλή πηγή πρωτεΐνης και καλών λιπαρών.

Επίσης το τυρί περιέχει τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη είναι ένα αμινοξύ που προωθεί την απελευθέρωση σεροτονίνης στον εγκέφαλο. Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου, η οποία μεταφέρει μηνύματα μεταξύ των νευρικών κυττάρων.

Άλλο ένα ενδιαφέρον γεγονός είναι ότι οι πρωτεΐνες που περιέχουν τα τυριά μεγάλου χρόνου ωρίμανσης, παράδειγμα η παρμεζάνα, είναι πολύ εύπεπτες λόγω της διάσπασής τους σε πεπτίδια και αμινοξέα. Επιπλέον, αυτή η κατηγορία τυριών δεν περιέχει λακτόζη, γι’ αυτό είναι πολύ καλά ανεκτά από άτομα με προβλήματα πέψης της λακτόζης. Αυτό συμβαίνει επειδή σε αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα, τα βακτήρια έφαγαν όλη την λακτόζη, δηλαδή την ζάχαρη του γάλακτος.

Discussion

  1. Avatar
    Νικος Σιανης

Αφήστε το σχόλιο εδώ:

More in Εργαστήριο Γνώσεων
Ποιες Βιταμίνες Έχει Ανάγκη Το Σώμα Μετά Τα 40;

Μετα τα 40, το σώμα αρχίζει σιγά-σιγά να μας δείχνει ότι περνάει...

Close